Scorende content op YouTube

CASE SCHIPHOL TV

Uitdaging

Bedenk een structureel marketingplatform dat begrip, sympathie en draagvlak creëert bij een breed publiek rondom Schiphol. Opdrachtgever: Schiphol Corporate communicatie.

Oplossing

We produceerden een YouTube-kanaal met de naam Schiphol TV. Bedoeld voor vijf doelgroepen: passagiers, omwonenden, werkenden op Schiphol, media en businesspartners.

Met een dedicated Schiphol TV-redactie en -filmploeg ter plaatse werden dagelijks reportages en video’s geproduceerd. Waarbij de kernwaarden van Schiphol de leidraad zijn: gastvrij, efficiënt, betrouwbaar, inspirerend en duurzaam. Een goede balans tussen Hero, Hub en Hygiene content zorgt ervoor dat het platform aantrekkelijk en succesvol blijft.

Resultaten binnen 2 jaar na start

  • Ruim 200.000 kijkers per maand (zonder push!)
  • Meer dan 800 video’s online beschikbaar
  • 1.350 reportages per jaar
  • Reden voor bezoek is nieuws, informatie en inspiratie
  • Natuurlijke verbinding met Twitter en Facebook, hoge indexering Google
  • Een van de best scorende en meest bezochte YouTube-kanalen in Nederland
  • In 2014 uitgeroepen tot beste Videokanaal tijdens Grand Prix Content Marketing